
שלום רב,
שניים-שלושה עניינים לנו היום.
ענין ראשון, משחזר שלומי מיפן הביא עמו מתנה יפה לדוג'ו: ציור של שלושה קנג'י (פיקטוגרמות יפניות): SHU HA RI המאויירות בצורה קליגראפית ואסתטית. שלומי מסגרן ותלה אותן כתמונה על הקיר. המשמעות של שלוש הקנג'י הללו קשורה במחזור האימונים, ובעומק ההבנה אליה אנו חותרים באימון הפיזירוחני באייקידו בדוג'ו. זוהי מתנה מהלב, והיא מצטרפת לקיר מעוטר וכמעט מוזיאוני - עליו תלויות תמונות מסמינרים קודמים (שלא לאמר קדומים), וכן מתנות בצורת אוריגמי וקליגרפיה מגב' קוביאשי.
אני מצרף להודעה זו קובץ תמונה של מתנת שלומי. גם אכתוב בתחתית ההודעה - באנגלית - את המשמעויות המלאות של הקנג'י.
ענין שני, בשיעורי המתקדמים ביום א' בערב) בשלוש השבועות האחרונים לימד יונתן. יונתן חזר מפוסט דוק בתלמוד ובאייקידו במזרח ארה"ב, וחלק עמנו חלק מהדברים שלמד בדוג'ו שם התאמן. היה מרתק ואף משטרתי, ומטבע הדברים יונתן ימשיך ללמד מדי פעם בפעם רצף של מספר שיעורי מתקדמים.
אני מבקש לנצל הזדמנות זו ולהזכיר לכל האייקידוא המתקדמים - חגורות סגולות ומעלה - כי הנוכחות הקבועה בשיעורי מתקדמים היא חיונית להתפחות הטכניקה (וואזה) והקי.
ענין שלישי, בשבוע האחרון ממש התחלנו בניקיונות קבועים של הדג'ו - על רמחביו והחפצים המאכלסים אותם. במילים אחרות, בסוף כל יום אימון (א,ג,ו) נקדיש 10 דקות (לאחר האימון, לא פחות וגם לא יותר) לעבודת ניקוי וטיפוח הדו-ג'ו. אתלה על הלוח שלנו ביום ו' הקרוב דף ובו הנושאים שלהם צריך לדאוג בכל יום אימונים - למשל יום א' אחראי על ניקוי המזרנים והמבואה, וכו'.
ענין רביעי ואחרון וחביב, עד סוף חודש קצר זה - פברואר - אנו מבקשים רעיונות ללוגו גראפי עבור דוג'ואנו. הכוונה לסמל שנוכל להדפיס אותו על חולצות, בגדי אימנים (דו-גי) וכיוצא באלו. הנושא או התימה שנראים לנו חזקים במיוחד הם הגיוון והעושר האנושי שיש פה בדוג'ו, שהוא מיקרו-קוסמוס מדהים, וכולו אחווה וקי חיובי. נדיר ממש.
הצעות ורעיונות ניתן להעלות כתגובה למייל הזה או ישירות אל ילנה או אלי.
המשך שבוע טוב ולהת' בדוג'ו,
חיים
נ.ב.
מצורפות המשמעויות של הקנג'י - מתנת שלומי
Shu or Mamoru means to keep, protect, keep or maintain . During the Shu phase, the student builds the technical foundation of the art, In Shu, the student should be working to copy the techniques as taught without modification ,
Ha is the second stage of the process. Ha means to detach and means that the student breaks free from the traditions of the Ryu to some extent. In the Ha stage, the student must reflect on the meaning and purpose of everything that s/he has learned and thus come to a deeper understanding of the art than pure repetitive practice can allow
Ri means to go beyond or transcend. In this stage, the student is no longer a student in the normal sense, but a practitioner. The practitioner must think originally and develop from background knowledge original thoughts about the art and test them against the reality of his or her background knowledge and conclusions as well as the demands of everyday life
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה